Paradijs! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Rijnbeek - WaarBenJij.nu Paradijs! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robin Rijnbeek - WaarBenJij.nu

Paradijs!

Door: robinrijnbeek

Blijf op de hoogte en volg Robin

30 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

Yes, I've reached paradise!!

Toen we aankwamen in Bangkok hebben we 's avonds meteen de nachttrein richting Suratthani genomen. Een trein en 2 bussen later kwamen we aan in Ao Nang, een plaatsje in Krabi aan het strand.

Voordat we de trein instapten hadden we een hotel geboekt voor 3 nachten in Ao Nang. Toen we aankwamen in het hotel wisten we niet wat we zagen....

zoooo mooi! Het hotel was direct aan het strand met prachtige kamers! Was echt superluxe allemaal, heel anders dan de goedkope hostels waar we de laatste weken in verbleven.

De eerste dag hebben we een beetje aan het strand gezeten, het stadje verkent en gezwommen in het zwembad wat ook bij het hotel zat. Voor de volgende dag hadden we een trip geboekt naar de Hanong Eilanden. Om 08:30 werden we opgehaald met een longtail boot om naar het eerste eiland te gaan.

Het eiland was echt geweldig!! Blauw water, wit zand, palmbomen en een heerlijk zonnetje! Later gingen we door naar een ander eiland waar we ook konden snorkelen. Op weer een ander eiland hebben we in het zand gelunched met lekkere rijst en verse ananas. In totaal zijn we naar 4 verschillende eilanden geweest in 1 dag.

De volgende dag zijn we naar Railay gegaan. Een ander eiland vlak naast Ao Nang. Hier hebben we lekker de hele dag op het strand gelegen.

We zijn 4 dagen in Ao Nang geweest en daarna zijn we doorgegaan naar Koh Phi Phi. In de ochtend werden we opgehaald met een grote ferry en na ongeveer 2 uur kwamen we aan in Koh Phi Phi. De tocht over de zee was onwijs mooi, overal kleine eilandjes met spierwit zand en grote keien midden in de zee.

Hier verblijven we in een bamboehutje, een enorm verschil van ons luxe hotel van een paar dagen geleden, haha! Vandaag hebben we weer een tour gedaan naar een paar eilanden. De tour begon op Monkeyisland, een eiland vol met kleine aapjes! Toen we aan kwamen varen waren ze allemaal al op het strand aan het wachten. Er waren zeker 50 aapjes, en bijdehand dat ze waren! Als je je tas neerzette renden ze ernaar toe en openenden ze het opzoek naar eten. Hier hebben we wat leuke foto's gemaakt en toen zijn we doorgegaan naar een lagoon waar we prachtig konden snorkelen. Onwijs gave vissen en koraal gezien!

Daarna gingen we door naar 'the beach' een strand dat beroemd is geworden na de film 'the beach' dat gaat over backpacken in Thailand. Om hier te komen moesten we uit de boot springen, door een grot zwemmen/klimmen en over wat rotsen lopen. Maar dat was het zeker waard! Wederom een prachtig strand met mooi uitzicht.

Dit is echt het paradijs! Het klinkt misschien eentonig, strand, zwemmen, eiland hier, eiland daar, zon.. etc. Maar ik kan het hier wel een paar maandjes uithouden ;) Koh Phi Phi is echt een gezellig stadje met leuke feesten 's avonds op het strand!

Carlo, een van de jongens waar ik mee reis heeft veel mooie foto's van de afgelopen dagen. Ik ga die morgen ff overnemen en zal dan van de week weer wat nieuwe foto's posten!

Bedankt voor al jullie leuke reacties!

BYE!

• 30 Juni 2012 - 19:30

Oma:

Vul hier je naam in.

• 30 Juni 2012 - 19:42

Oma En Ruud:

wat is het toch leuk om steeds jou reisverslagen te lezen .Je hebt toch het paradijs gevonden he .Wij zijn benieuwd naar de fotos speciaal van dat luxe hotel 'en van die aapjes ,sjonge sjonge wat zal dat leuk geweest zijn .Zou je wel achterna willen reizen .Geniet jij maar van al deze mooie momenten . Dikke kus en de high five .

• 30 Juni 2012 - 21:48

Miranda:

Hi Rob! Ieder verhaal wat je schrijft blijf
    zo leuk om te lezen, of het nou de jungle-een bezoek aan een tempel of de tijgers is,het blijft zo leuk om je op deze manier te "volgen"..... Zo veel uitersten heb je nu gezien, moet heerlijk voelen om dan nu op het paradijs te zijn aangekomen! Ooooo, ook wij kunnen niet wachten om over 4 dagen te vertrekken we kijken er onwijs naar uit om al dat moois met eigen ogen te mogen zien, en vinden het zo leuk dat we jou daar ook gaan ontmoeten!!!

Geniet van het paradijs, en alle feesten... ;-))

XxX

• 01 Juli 2012 - 07:40

Pap:

Rob, ik kan me voorstellen dat je het daar een paar maanden kan uithouden heb even gegoogled op al je eilanden, superrrrr vet man, echt te gek. Geniet ervan! als je al je verhalen en foto''s ziet vraag je je af wat nog in europa moet doen. kijk er al naar uit om je straks op langkawi te verwelkomen.

• 05 Juli 2012 - 10:46

Bart & Marion:

Je maakt ons stinkend jaloers met al deze mooie verhalen!!
    Pas goed op voor die brutale apen. Ik heb al eens gehoord dat ze de spullen uit je tas pikken.
    Hebben net een mail van miranda en je vader ontvangen.Ze zijn in Kuala Lupur aangekomen. De reis is spoedig verlopen. De kids maken het goed. Veel plezier. gr.Bart/Marion

• 08 Juli 2012 - 12:10

Antoinet:

dit is toch wat elk mens zou willen meemaken ?!? ik kan mij voorstellen dat je zoveel indrukken opdoet en zoveel verschillende levensvisies ondervind, geweldig om al die verschillende mensen en culturen te ontmoeten, ik hoor graag je verhalen als je weer thuis bent.
    doe voorzichtig en enjoy. liefs van ons allemaal hier.

• 10 Juli 2012 - 07:11

Pap:

hia rob, wij zijn nu in de jungle en reizen morgen woensdag dus reizen het hele land door met een bus om te eindingen in kuala besut, vandaar gaan we met speedboot naar palau besar op dat eiland zullen we 5 dagen bliven en vandaar gaan we dan naar langkawi waar we elkaar gaan, zien, echt te te gek dit allemaal. see you soon

• 12 Juli 2012 - 20:16

Mam:

Ho Rob,
    Ik weet natuurlijk alles al via whats app, maar het is ook leuk om het hier nog een keer te lezen en alle reacties erop. Je schrijft dat je er nog maanden zou kunnen blijven en dat geloven wij graag. Maar toch kijk ik uit naar de dag dat je vol verhalen weer thuis komt. Schiet al aardig op nu. Hopelijk gaat het morgen met het duiken op 18 meter net zo goed als vandaag, dan heb je je padi. Toppie, wij duimen hier met z n allen.
    Wij zijn zo supertrots op je.

Heel veel liefs van ons allemaal.

Xxx mama