Still loving the islands! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Robin Rijnbeek - WaarBenJij.nu Still loving the islands! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Robin Rijnbeek - WaarBenJij.nu

Still loving the islands!

Door: robinrijnbeek

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 Juli 2012 | Thailand, Koh Tao

Hoi iedereen!
Hoe is het in Nederland? Hier is het nog steeds prachtig weer ;)

Na Koh Phi Phi zijn we naar het volgende eiland gegaan: Koh Phangan, het eiland bekend van de Full Moon Party. We hadden hier een mooi huisje recht op het strand!
De eerste avond zijn we naar de 'Jungle Party' geweest, een gaaf feest wat een beetje in de jungle was verborgen. Na een paar uurtjes kwam ik een bekend gezicht tegen, m'n collega van de Next was ook op dit feest, wat is de wereld toch klein!

De volgende dag was het volle maan, tijd voor de Full Moon Party dus! Ondergeklad met glow in the dark verf gingen we richting het strand. Het strand was bomvol met mensen en een geweldige sfeer! Tegen de ochtend zijn we richting ons huisje gegaan en de dag erna nagenoten van een super feest! De dag erna hadden we scooters gehuurd om het eiland een beetje te verkennen en zijn we gaan snorkelen. 's Avonds hebben we de tickets geboekt voor de volgende stop, Koh Samui.

Dit eiland was de laatste plaats voor onze groep zou opsplitsen. Na 2 dagen gingen 3 jongens terug naar Engeland, en gingen er een paar naar Vietnam. Dezelfde dag dat iedereen vertrok ben ik om 04:30 opgestaan om een borderrun te doen naar Maleisie. Ik moest even het land uit om mijn Visum te verlengen. Het slaat eigenlijk nergens op, je gaat naar de grens van Thailand, checkt hier uit, doe een paar stappen verder naar Maleisie, check hier in, om vervolgens meteen weer uit te checken en weer in te checken in Thailand. Al dit gedoe om 15 dagen langer in Thailand te kunnen reizen. Maar goed, hierna was mijn visum weer op orde en kon ik weer verder.

Het volgende eiland was Koh Tao, vanwaar ik dit bericht nu schrijf. Koh Tao staat bekend als 1 van de beste plekken in de wereld om te leren duiken. Mijn plan was om hier alleen te gaan snorkelen, maar dat plan veranderde tijdens de vaart in de ferry toen ik benaderd werd door iemand van een duikschool. Na een paar mooie verhalen was ik om en aangekomen op het eiland ging ik meteen naar de duikschool. Bij de duikschool zit een mooi hotel waar je gratis mag verblijven tijdens je duikcursus. Een uur of 14:00 kwamen we aan op het eiland en om 17:00 begon de eerste les al. We kregen eerst wat tekst en uitleg en toen een paar instructievideo's te zien. De volgende ochtend nog wat meer theorie en in de middag konden we de theorie in praktijk brengen in het zwembad. Nadat we al onze duikapparatuur bij elkaar hadden gingen we naar het zwembad om voor het eerst 'onder water te ademen', super gaaf!! Zo raar om gewoon onder water te kunnen blijven! We bleven een paar uur in het zwembad om allemaal oefeningen uit te voeren. De volgende ochtend om 07:30 gingen we de zee in voor onze eerste echte duik. Met een boot gingen we naar een goede duikplek toe en daar hebben we 12m diep gedoken. De tijd vliegt voorbij onder water en na 2x 45 minuten te hebben gedoken gingen we terug naar de duikschool voor de laatste theorie en de toets. Iedereen uit ons duikgroepje was geslaagd voor de toets :)

Vandaag gingen we voor onze laatse 2 duiken. De eerste duik hebben we nog wat oefeningen gedaan en de 2e duik alleen genoten van het onderwaterleven! Prachtige vissen en koraal gezien! Vandaag hadden we 18m diep gedoken wat betekend dat ik nu mijn PADI heb, mag nu overal in de wereld duiken! Vanavond om 19:00 krijg ik mijn certificaat en ga daarna met m'n duikgroepje vieren dat we geslaagd zijn ;)

Koh Tao is echt een prachtig eiland. Ik blijf hier nog een paar dagen en ga daarna door naar Langkawi, Maleisie, om Pap, Miranda, Nino en Luna te ontmoeten!!

Tot snel iedereen! Ciaooo


  • 13 Juli 2012 - 08:54

    Mama:

    Super gaaf rob....

    xxx mama

  • 13 Juli 2012 - 11:09

    Bart En Marion.:

    Hoi Robin Vandaag geen mail van miranda ontvangen maar bij hun gaat het misschien iets moeilijker.Maar jij vermaakt je nog bijzonder goed. Je zal als je terug bent wel af moeten kicken Geweldig dat je snel Miranda, Pa en de kids gaat zien, geef ze een dikke kus van ons, en nog veel plezier, lieve groetjes van ons.

  • 13 Juli 2012 - 12:59

    Jennifer :

    Klinkt goed Robin! Ben jaloers dat je op Koh Tao zit, inderdaad een prachtig eiland!! Geniet nog ff! Xx collega van de Next :p

  • 14 Juli 2012 - 07:32

    Oma En Ruud:

    Zeg Rob, je moet je wel in het PARADIJS
    wanen. Als ik jou was zou ik daar een baantje zoeken.We hebben net de site gevonden van KO Tao.Een hele foto reportage over een duiker instructie sessie. Ziet er prima uit.
    Knuffel van Oma en high five :Ruud.

  • 14 Juli 2012 - 13:29

    Miranda:

    Hi Rob!

    Super! Wat ben je toch goed he!!!
    Ook wij genieten volop van al het moois, op dit moment zijn we op de Perhentian Islands wat een paradijs!!!!
    Fijn dat we elkaar bijna live gaan zien!! Gek he eigelijk zijn we nu zo dicht bij....we hebben elkaar een hoop te vertellen ;-)))

    Dikke kus van ons het tot ovet 2 dagen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Robin

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 7854

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 30 Mei 2015

Singapore

Landen bezocht: