Thailand 2013 - Start of a new adventure - Reisverslag uit Langkawit, Maleisië van Robin Rijnbeek - WaarBenJij.nu Thailand 2013 - Start of a new adventure - Reisverslag uit Langkawit, Maleisië van Robin Rijnbeek - WaarBenJij.nu

Thailand 2013 - Start of a new adventure

Door: Robin Rijnbeek

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 Juni 2013 | Maleisië, Langkawit

ALOHAAAAA
Hier even een update vanuit Koh Chang, Thailand!

Na een gezellig avondje kroeg heb ik zaterdag lekker uitgeslapen en daarna m'n spullen bij elkaar gezocht. Om 15:00 stonden Oma en Ruud voor de deur en toen zijn we samen met Ben richting Schiphol gereden. Daar kwamen ook pap, Miranda en de kids naartoe om me uit te zwaaien. Mam en Michiel had ik vanmiddag al gedag gezegd aangezien zij een weekendje weg gingen. Gek genoeg de hele dag echt totaal geen zenuwen gehad, waarschijnlijk omdat ik er ook nog niet zo mee bezig was door de tentamenweek. Pas toen ik iedereen uitzwaaide besefte ik dat ik weer aan een nieuw avontuur begonnen was!

Bij de gate stond Marcel me op te wachten en na wat gekletst te hebben had hij geregeld dat ik weer in Business Class zat... LUXE!
Super relaxte vlucht gehad met lekker eten. Ik kwam dus ook vrij uitgerust in Bangkok aan en daar heb ik een TukTuk naar Koh San road gepakt. Jordi was nog steeds in Bangkok en ik heb bij hem in het hotel bijgeboekt. Hier overdag lekker gezwommen en s 'avonds richting een enorme shopping mall gegaan en lekker gegeten.

De volgende dag hebben we bij een tourist office even een goede planning gemaakt. Was precies hetzelfde vrouwtje als vorig jaar dus ik wist dat dat goed zat! Mijn insteek was om 3 weken stranden te pakken, maar nu ik hier ben wil ik toch weer van alles ondernemen! Daarom heb ik besloten om toch even naar het noorden te gaan en daar weer een Jungle trekking te doen, super veel zin in!! Hier de planning op een rijtje:

- Bangkok
- Koh Chang (ben ik nu)
- Chang Mai
- Koh Phangan (FULL MOON YEAHHHH)
- Koh Tao
- Bangkok

Heel blij met deze planning!!

Na dit hebben we nog ff gezwommen en 's avonds ''The Hangover 3'' gekeken in de shopping mall. Daarna heel lekker op Koh San Road gegeten, How Thai of zoiets heette het.

De volgende dag werden we om 08.00 opgepikt om te vertrekken naar Koh Chang, een eiland op ongeveer 8 uur afstand van Bangkok. We werden met een mini-van opgepikt, ook al hadden we een bus geboekt, maar goed. Daarna nog een stukje met een ferry en toen met de taxi naar het hotel. Gister kwamen we een meisje tegen die ons Nature Beach Resort had aangeraden, dus dat is waar we nu ook zitten.
Mooi huisje naast het strand voor 6,25 per nacht... niceeee. Hier is het echt zo ZEN!! Prachtig strand, relaxte bar eraan en boven alles STIL. Het strand heet Lonely Beach, en die naam doet zeker zijn eer aan. We zaten gister letterlijk als enige 2 op een uitgestrekt wit strand van 2 kilometer! Zo relaxed na dat drukke Bangkok.

In de mini-van rit hiernaar toe hebben we 2 Engelse meiden leren kennen, Tori & Georgy. Op aanraden van hen heb ik voor het eerst Phad Thai gegeten...super lekker!! Dit is eigenlijk HET gerecht van Thailand, waarom heb ik dit vorig jaar niet gegeten??

De volgende dag hebben we een scooter gehuurd om het eiland te verkennen. We kregen een kaart mee voor de route. Die hadden ze net zo goed achterwege kunnen laten want Jordi is net als ik geweldig in routes..NOT

Na een tijdje kwamen we aan bij een mooi riviertje, hier wilde ik ff een foto van maken dus we stopten. We hebben 1 scooter gehuurd omdat Jordi nog nooit scooter heeft gereden, dus die wilde het eerst zo ff proberen. Maar goed, we stappen af, halen de camera uit de buddy, ik leg de sleutel op de tas (in de Buddy) en je voelt hem waarschijnlijk al aankomen... we willen wegrijden en Jordi knalt de buddy dicht.. met de sleutel erin!!! Typisch dit hahaha, aangezien dit mij ook al 2x in Nederland is overkomen! Haha, na 20min in de volle zon te hebben gekloot lukte het om met me hand in de buddy te komen en de sleutel te pakken. Dus we konden weer verder..! Niet meer de sleutel in de budy leggen Robin.. zal ik het dan nu eindelijk geleerd hebben? Probably not

Later kwamen we nog een mooie waterval tegen, foto's volgen later nog op Facebook. Zo, heel verhaal al en dan heb ik nog niet eens alles verteld. Ik hou het voor nu even gezien, want Happy Hour gaat zo starten ;)

ADIOS AMIGOS


  • 13 Juni 2013 - 15:32

    Pap & Miran:

    Wat een heerlijk verhaal Rob!

    Hahahaha sleutels & kaartlezen hellemaal Rob NOT........

    Als je terug bent gaan we snel een keer Phad Thai samen maken :-)

    Maar nu eerst, heel veel plezier en vooral véél ZEN en Happy Hour.....

    Kisses and have fun!!

  • 13 Juni 2013 - 19:10

    Oma En Ruud:

    Het is net of je niet weggeweest bent,zo vertrouwd komt dit over.
    Voor jou is dit appeltje eitje geworden .Leuk dat je je vriend al gelijk kon ontmoeten Jordi ,was hij al eerder in Thailand geweest?
    Genieten is nu het sleutelwoord,ben je op de hoogte van je cijfers?Besluit nu om te zeggen EET ZE.
    Knuffel van mij ,en de high-five van Ruud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Langkawit

Robin

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 7853

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 30 Mei 2015

Singapore

Landen bezocht: