Singapore week 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Robin Rijnbeek - WaarBenJij.nu Singapore week 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Robin Rijnbeek - WaarBenJij.nu

Singapore week 1

Door: Robin Rijnbeek

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 Januari 2015 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal!

Ik ga proberen af en toe een stukje te schrijven over mijn ervaring hier om jullie een beetje op de hoogte te houden, bij deze numero uno!

Maandag 5 januari kwam ik na 12 uurtjes vliegen aan in Singapore, vanaf hier een taxi genomen naar mijn hostel waar ik de komende 5 maanden verblijf. Mijn eerste gedachte toen ik de kamer zag was, dit is niet wat zo mooi op de foto’s op de website staat, maarja, foto’s vertekenen... Het bed heeft geen kussen, dekbed, overtrek etc. Dus de eerste nacht was een beetje improviseren. Het is een gedeelde kamer met drie andere jongens waarvan er op mijn eerste dag pas eentje was. De ander was een paar dagen in Hong Kong, en die vierde komt de 7e.

Inmiddels heb ik alle spullen gekocht en is onze kamer compleet. 1 Chinese jongen die hier al twee jaar studeert, 1 Engelse jongen die hier een jaar studeert, en Nahom, een jongen van mijn school waar ik ook al mee in de klas heb gezeten afgelopen jaar. Ik heb super veel geluk met het laatste bed aan het raam waardoor ik mijn eigen hoekje heb met toch een klein beetje privacy. Ik heb het gezellig ingericht met de leuke spullen die ik heb gehad voordat ik wegging en ik betrapte mezelf er laatst al op dat ik zei, kom we gaan naar ‘’huis’’, toen we in de stad waren. Dus het voelt al als thuis ;). Met nog een paar andere studenten die ook Business studeren zitten we op de begane vloer, en we wonen allemaal naast elkaar. Op de andere verdiepingen zitten vooral Chinezen, die vrijwel allemaal het stereotype Asian bevestigen omdat je ze altijd ziet leren.

Het hostel ligt een paar minuten lopen van een grote markt, waar je 5 verschillende foodcourts hebt (hier kun je van alles eten: Koreaans, Indisch, Chinees, Maleis, Thais, etc. voor een paar Singaporese dollar) verder kun je hier eigenlijk bijna alles wel halen. We zitten een stuk buiten de stad in een buurt met alleen maar locals, dus naast de studenten in dit hostel zijn er geen andere buitenlanders. Wat juist leuk is want zo ga je een beetje leven zoals de rest hier doet.

Via openbaar vervoer, wat echt supergoed geregeld is (NS kan hiervan leren), kom je bijna overal in Singapore binnen een uur. Om even het niveau aan te geven van hoe duidelijk het geregeld is: ik ben nog geen een keer verkeerd gereisd. Zo is Sentosa Island, het strand, een uurtje reizen en de school 40 minuten. Ohja de school.. wauw! Zo mega groot! Op de campus wonen 20.000 studenten en op de uni studeren in totaal 30.000 studenten! Het is zo groot dat het zijn eigen (gratis) bus heeft die de hele dag heen en weer pendelt. Het word ‘’the garden campus’’ genoemd omdat het zo mooi is aangelegd met allemaal bomen en planten. We hebben twee introductiedagen gehad en morgen gaan de lessen beginnen, dus dan moet ik ook echt wat gaan doen.

That’s it for now!

Ps. Het regent hier ook hoor (maar toch 70% van de tijd zon met 30 graden, niet om jullie jaloers te maken ofz hoor)

Ciao!


  • 13 Januari 2015 - 15:45

    Miranda:

    Hey Rob!!

    Wat kun je toch heerlijk schrijven!! Ik ruik hier bijna
    De geuren die over de foodcourts verspreid zijn...;-)

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en het al als een
    Thuis voelt daar in Singapore.

    Kisses and take care
    Miranda

  • 13 Januari 2015 - 16:21

    E:

    Klinkt allemaal heel goed tot nu toe! Succes met je lessen :D Je kan het! xxx BFF

  • 13 Januari 2015 - 19:41

    Gonny Rijnbeek .Oma:

    Hallo Robin , net jou verhaal gelezen en dat ben je nog niet verleerd hoor .Het is Dinsdagavond een beetje ons avondje toch ?je bent al wat ingeburgerd , maar wat een aantal studenten zeg , dat moet toch wel goed geregeld zijn .Morgen gaat het echte werk beginnen ?Je kamertje ziet r echt gezellig uit zo met je leuke spulletjes.De groetjes uit Leimuiden en sucses.liefs Oma .

  • 14 Januari 2015 - 11:26

    Jort:

    Klinkt goed Rob!
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en je thuis voelt. Dat betekend dat je nog een hele mooie en leuke tijd tegemoed gaat.
    Het eten ben je ook al redelijk gewend merk ik. Dus als je terug komt kan je keertje goed voor ons koken, op zn Singapoors xD
    Succes op school en geniet ervan, ik vind het leuk om te lezen hoe jenhet maakt.
    Hopelijk lees ik snel weer een stuk.

    Groetjes jort ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Robin

Actief sinds 20 Mei 2012
Verslag gelezen: 1147
Totaal aantal bezoekers 7858

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 30 Mei 2015

Singapore

Landen bezocht: